آقاى قلعه نویى! چشمها را باید شُست

سپاهان در راه قهرمانى
آقاى قلعه نویى! چشمها را باید شُست



هنوز دقایقى از به صدا درآمدن سوت پایان بازى شهرآورد اصفهان سپرى نشده که امیر قلعه نویى به عنوان سرمربى تیم میهمان وارد سالن کنفرانس ورزشگاه فولادشهر مى شود و در آغاز سخن مقابل دوربینهاى تلویزیونى و اصحاب رسانه با لحنى حق به جانب تیمش را مستحق به ثمررساندن حداقل ۴ گل (به کلمه حداقل دقت کنید) مقابل ذوب آهن مى داند. از نظر نگارنده در اینکه سپاهان براى دقایقى در نیمه دوم بیشتر از ذوب آهنى ها صاحب توپ و میدان بود هیچ شکى نیست و حتى اگر عمادرضا و ابراهیم توره دقت بیشترى داشتند شاید حملات سپاهان در مقابل ضربه کاشته اشجارى و شوت خلعتبرى خطرناک تر به نظر مى رسید اما به نظر شما این بازى آن قدر سطح فنى بالایى داشت که قلعه نویى خودش را براى حداقل ۴ گل طلبکار مى داند؟ بعد از این صحبت ها یکى از خبرنگاران اصفهانى با لحنى شوخى دلیل تساوى سپاهان را میهمان بودن شاگردان قلعه نویى در این بازى عنوان مى کند که بلافاصله با عکس العمل آقاى سرمربى متهم به حاشیه ساز براى تیم شهرش یعنى سپاهان مى شود! لابد این خبرنگار هم عضوى از کمیته پروژه سازى و توطئه پردازانه اى است که قلعه نویى قبلاً مطرح کرده اما در قسمت بعد باز همان خبرنگار در مورد استفاده مکرر هر ۲ تیم از پرتابهاى بلند اوت مى پرسد (بازهم به کلمه هر ۲ تیم دقت کنید)که امیر با حالتى پرخاشگرانه این مسأله را یکى از تاکتیک هاى به روز و مهم تیم هاى قدرتمند اروپایى قلمداد مى کند اما درست چند ثانیه بعد در جواب بقیه مى گوید؛ ذوب آهن در نیمه دوم حرفى براى گفتن نداشت و دلش را به پرتابهاى بلند اوت خوش کرده بود تا شاید به دروازه سپاهان نزدیک شود. انگار نه انگار که تالحظاتى قبل این پرتاب ها جزو ایده هاى تاکتیکى گواردیولا در بارسلونابوده است! از این قصه که بگذریم احتمالاً شما هم با نگارنده هم عقیده هستید که امیرقلعه نویى پرافتخارترین سرمربى در سطح لیگ برتر فوتبال ایران است و روندى که در فصل گذشته در پیش گرفت تا استقلال رده هفدهمى را به قهرمانى لیگ برتر برساند هنوز هم اصفهانى ها را امیدوار نگه داشته تا با آماده شدن محرم و هماهنگى بازیکنان جدید دوباره زردهاى اصفهان دوران طلایى خودشان با لوکابوناچیچ کروات را تکرار کنند اما بدون شک عکس العملهاى قلعه نویى مقابل انتقادات مطرح شده به هیچ وجه حرفه اى نیست و اینکه آقاى سرمربى هر کمبودى را به کمیته توطئه علیه سپاهان و البته خبرنگاران حاشیه ساز! اصفهانى ربط دهد، نمى تواند سرپوشى برکسب ۱۶ امتیاز از ۳۰ امتیاز ممکن ۱۰ هفته اول لیگ بگذارد. به خاطر شرایط حساس سپاهان تلاشهاى محمدرضا ساکت و البته دانش فنى امیرقلعه نویى قصد وارد شدن به حاشیه ها را نداریم اما از سپاهان انتظار مى رود در بازیهاى آینده همان طور که در خانه به هیچ تیمى رحم نکرده در بازى هاى خارج خانه هم با به دست آوردن انسجام تیمى بیشتر و البته کمى شجاعت اضافه بتواند پاسخگوى هوادارانى باشد که در سرما و گرما حامى تیمشان هستند. در ادامه هم براى اینکه یک طرفه به قاضى نرفته باشیم و البته کمى هم از لحاظ آمارى به قلعه نویى کمک کنیم نتایج ۱۰ هفته اول سپاهان را در ادوار مختلف لیگ برتر بررسى خواهیم کرد.
1- لیگ اول؛ ۱۵ امتیاز
اولین دوره لیگ برتر را سپاهان با تساوى خانگى مقابل فجرسپاسى آغاز کرد و در هفته هاى بعد به ترتیب با فولاد، پرسپولیس، تراکتورسازى، ابومسلم، پیکان، ملوان، برق، پاس و استقلال تهران روبرو شد تا در پایان هفته دهم موفق به کسب ۱۵ امتیاز شده باشد. ۶ تساوى و یک باخت در این ۱۰ هفته باعث شد که در نهایت سپاهان با ۳۲ امتیاز به مقام نهم اولین دوره لیگ برتر برسد.
2- لیگ دوم ؛ ۲۸ امتیاز
رویایى ترین فصل سپاهان در ادوار مختلف لیگ سپرى شد و زردپوشان اصفهانى در همان ۱۰ هفته یک رکورد عجیب و غریب از خودشان به جاى گذاشتند. ۹ پیروزى مقابل نفت آبادان، استقلال تهران، ملوان، فولاد، برق، پیکان، سایپا، ذوب آهن و پرسپولیس به علاوه یک تساوى مقابل ابومسلم باعث شد تا شاگردان فرهاد کاظمى ۲۸ امتیاز از ۳۰ امتیاز ممکن را کسب کنند و در نهایت با ۵۲ امتیاز قهرمان بلامنازع لیگ برتر شوند.
3- لیگ سوم؛ ۱۲ امتیاز
قهرمان لیگ دوم در این فصل شرایط خوبى نداشت. سپاهان در ۱۰ هفته اول لیگ ۳ پیروزى مقابل فولاد، ابومسلم و پیکان کسب کرد تا با ۳ تساوى مقابل شموشک، سایپا و پرسپولیس و البته ۴ شکست مقابل ذوب آهن، فجرسپاسى، پگاه رشت و استقلال اهواز فقط ۱۲ امتیاز در ۱۰ هفته ابتدایى لیگ کسب کند. در پایان فصل سپاهان با۳۹ امتیاز عنوان ششمى را کسب کرد .
4- لیگ چهارم؛ ۱۱ امتیاز
بدترین نتیجه سپاهان در ۱۰ هفته ابتدایى کسب شد تا فرهاد کاظمى در پایان دور رفت استعفاى خودش را تحویل مدیران سپاهان بدهد. سایپا، ابومسلم و ذوب آهن توانستند ۳ امتیاز بازى مقابل سپاهان را کسب کنند. پاس تهران و صباباترى هم به سپاهان باختند و در ۵ بازى هم سپاهان مقابل استقلال اهواز، فجرسپاسى، پگاه گیلان، پرسپولیس و فولاد به تساوى رسید تا در پایان لیگ استانکو با تیمش در رتبه دهم لیگ ۳۵ امتیاز به دست آورد.
5- لیگ پنجم؛ ۱۹ امتیاز
شاگردان تاوارس برزیلى در ۱۰ هفته ابتدایى لیگ نتایج خوبى کسب کردند. سپاهان با ۶ پیروزى مقابل شموشک، شهید قندى، فولاد، برق شیراز، استقلال تهران و استقلال اهواز،یک تساوى مقابل ابومسلم و ۳ شکست مقابل ذوب آهن، صباباترى و ملوان در همان ۱۰ هفته ابتدایى ۱۹ امتیاز کسب کرد اما با اتمام رقابت ها با ۴۳ امتیاز به مقام هفتم رسید.
6- لیگ ششم؛ ۱۷ امتیاز
هدایت سپاهان در این فصل به عهده لوکابوناچیچ کروات بود. لوکا با سپاهان موفق شد در ۱۰ هفته ابتدایى ملوان، برق، ذوب آهن، پیکان و پاس را شکست دهد. در بازى سپاهان مقابل راه آهن و پرسپولیس هم تساوى پایان یافت و البته ابومسلم، استقلال اهواز و سایپا موفق به شکست سپاهان شدند. تیم لوکا در نهایت با
۴۹ امتیاز پنجم شد.
7- لیگ هفتم؛ ۲۰ امتیاز
در فصلى که سپاهان با ۵۸ امتیاز به مقام نایب قهرمانى لیگ رسید آنها موفق شدند در ۱۰ هفته ابتدایى ۲۰ امتیاز به دست آورند. ۶ پیروزى مقابل پگاه، ابومسلم، پیکان، مقاومت، استقلال تهران و ملوان به همراه ۲ تساوى مقابل پاس و راه آهن امتیازات سپاهان را به عدد ۲۰ رساند. البته زردپوشان اصفهانى در آن ۱۰ هفته ۲ شکست هم مقابل ذوب آهن و استقلال تهران پذیرا شدند.
8- لیگ هشتم؛ ۱۷ امتیاز
در لیگ گذشته سپاهان در ۱۰ هفته ابتدایى سلطان تساوى نام گرفت. ۵ تساوى مقابل پاس، استقلال، سایپا، ملوان و برق، ۴ پیروزى مقابل پیام مشهد، صبا، فولاد و برق با یک شکست درشهرآورد اصفهان سپاهان را صاحب ۱۷ امتیاز کرد. سپاهان در پایان لیگ با ۵۶ امتیاز چهارم شد.
9- لیگ نهم؛ ۱۶ امتیاز
سپاهان با امیر قلعه نویى در بازى هاى خانگى توانسته مس کرمان، استقلال اهواز، پاس و صباى قم را شسکت دهد. ۴ بازى سپاهان مقابل فولاد، ملوان، سایپا و ذوب آهن به نتیجه تساوى به پایان رسیده و البته در شکست مقابل استقلال تهران و مقاومت سپاسى آنها را صاحب ۱۶ امتیاز کرده است.
ترتیب امتیازى عملکرد سپاهان در ۱۰ هفته ابتدایى ادوار مختلف لیگ برتر:
۱- لیگ دوم؛ ۲۸ امتیاز (فرهاد کاظمى)
۲- لیگ هفتم؛ ۲۰ امتیاز (لوکابوناچیچ)
۳- لیگ پنجم؛ ۱۹ امتیاز (تاوارز)
۴- لیگ ششم؛ ۱۷ امتیاز (لوکا بوناچیچ)
۵- لیگ هشتم ؛۱۷ امتیاز (فیرات و چرخابى)
۶- لیگ نهم؛ ۱۶ امتیاز (امیر قلعه نویى)
۷- لیگ اول؛ ۱۵ امتیاز ( استانکو)
۸- لیگ سوم؛ ۱۲ امتیاز(فرهاد کاظمى)
۹- لیگ چهارم؛ ۱۱ امتیاز (فرهاد کاظمى)
نکته: فاصله یک امتیازى مسأله اى است که مى توانست استقلال را در لیگ اول، پاس را در لیگ پنجم، سپاهان را در لیگ هفتم و ذوب آهن را در لیگ هشتم به مقام قهرمانى برساند. توضیح: بازى سپاهان - پیام مشهد در هفته دوم لیگ هشتم با چند هفته تأخیر و در دوران حضور حسین چرخابى برگزار شد. 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد