مکملى براى وستلى

خوش تکنیک کم هوش
مکملى براى وستلى


وستلى «تکنیکى» ترین عنصر هجومى پرسپولیس است، با این حال کمتر دیده ا یم که کسى به او نزدیک شود و یا بخواهد با وستلى زوج باشد. بدون شک اگر این عیب اصلاح شود، ارتش  سرخ بهره بیشترى از دریبل هاى بازیکن برزیلى اش مى برد.

وستلى برازیلیا بازیکن خوش تکنیکى است. آن قدر خوش تکنیک که حتى مى تواند زیر فشارهاى دربى هم بازیکنان سرشناس استقلال را مقهور توان خویش سازد اما فوتبال سالهاست که از قالب یک ورزش انفرادى خارج شده و حتى مسى هم اگر در خدمت تیم نباشد، به نیمکت ذخیره ها انتقال مى یابد، پس نکته مهم اینست که باید دید «کرانچار» چگونه مى  خواهد از قابلیت هاى تکنیکى وستلى استفاده کند؟

•••

وستلى دریبل زن است اما خوش فکر نیست. همین مسأله مانع از آن مى شود تا بتوان او را در قالب یک «کریمى» جدید به بازى گرفت. کریمى گاهى با پاس ها و بازى بدون توپش تکنیک خود را به معرض نمایش مى گذاشت. وستلى اما فقط زمانهایى به چشم مى آید که دریبل مى زند. اصلاً شاید به همین خاطر است که مرد کروات مهاجم برزیلى اش را اغلب طى نیمه هاى دوم به میدان مى فرستد. وستلى چون در خدمت تیم در نیامده لذا زمانى وارد زمین مى شود که حریف خسته است و امکان آسیب پذیرى اش مقابل دریبل هاى او فزونى یافته.... به زعم ما اما اگر براى این مهاجم مکملى پیدا - بخوانید «ساخته»- شود تکنیک او بیشتر به کار قرمزها خواهد آمد.

•••

وستلى گزینه مناسبى براى آنکه در سیستم ۱- ۳ - ۲- ۴ مهاجم نوک باشد نیست. از سویى دیگر او نمى تواند به عنوان نزدیک ترین هافبک به خط حمله نیز بازى کند، زیرا ذات این پست به گونه اى است که نیاز به طراحى دارد و این ویژگى اى است که در بازى این بازیکن دیده نمى شود. پس یا باید تیم را با آرایش ۳- ۳ -۴ ارنج کرد و نوروزى و زارع سرعتى را به حرکت درآورد و او را وادار به ارسال پاس هاى تودر کرد و یا چاره اى نیست جز آنکه برازیلیا همچنان سس روى سالاد پرسپولیسى ها باشد و گاهى به عنوان چاشنى بازى قرمزها به میدان بیاید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد